tigermamman

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av tigermamman - 23 februari 2012 16:50

Så har man överlevt ännu ett äggplock, gick väl ok... blödde en del efteråt samt svimmade på väg in på "vårt" rum... första gången jag svimmat någonsin tror jag! Lite läskigt! Vi blev väl kanske kvar lite längre än väntat pga detta, vår stackars sköteska fick vänta med sin lunch. Vi är verkligen nöjda med vår klinik, så trevlig personal!


Hursom helst, resultatet blev 15 ägg och makens spermier var på mer ä 4 miljoner efter prepp... bra enligt personalen på kliniken, förmodligen blir det inte ICSI denna gång då (det var det som det blev i landstinget regi men det verkar som makens sperma kvalitet blivit bättre med åren!) Men vi får väl vänta och se hur många som blivit befruktade!


På lördag runt lunchtid får vi tillbaka ett förhoppningsvis toppenembryo! Så älskling får en lilla broster till höst/vintern!

ivf
Av tigermamman - 23 februari 2012 16:50

Så har man överlevt ännu ett äggplock, gick väl ok... blödde en del efteråt samt svimmade på väg in på "vårt" rum... första gången jag svimmat någonsin tror jag! Lite läskigt! Vi blev väl kanske kvar lite längre än väntat pga detta, vår stackars sköteska fick vänta med sin lunch. Vi är verkligen nöjda med vår klinik, så trevlig personal!


Hursom helst, resultatet blev 15 ägg och makens spermier var på mer ä 4 miljoner efter prepp... bra enligt personalen på kliniken, förmodligen blir det inte ICSI denna gång då (det var det som det blev i landstinget regi men det verkar som makens sperma kvalitet blivit bättre med åren!) Men vi får väl vänta och se hur många som blivit befruktade!


På lördag runt lunchtid får vi tillbaka ett förhoppningsvis toppenembryo! Så älskling får en lilla broster till höst/vintern!

Presentation

Denna bloggen är min ventil, min dagbok. Här är jag anonym.
Jag & maken har ett barn via adoption men socialen vill inte ge oss ett nytt medgivande för syskon (maken över 43 år) så vi har ännu en gång hoppat på IVF-karusellen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards