tigermamman

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av tigermamman - 5 januari 2012 06:54

I december var jag och maken på besök på kliniken för att få information och ta prover inför vårt första egenfinansierade ivf-försök. Det var väl en 5 år sen sist vi var inne på den svängen. Skrämmande nog verkar det inte ha hänt så mycket, vet inte hur man sksa tolka detta men de försökte lugna oss med att det hänt en del på frysförvaringsfronten, det är där man forskat mycket de sista åren. 


Då för en halv evighet sen gjorde vi de i vårat dåvarande landsting finansierade 2 försöken + två frysåterföringar. Det var bara det första försöket med färska ägg som satte sig, då tyvärr med missfall i v 10. Efter våra då 4 försök att få barn den vägen bestämnde vi oss för att adoptera istället. Vi har nu vår underbara älskling som i år fyller 5 år.

Vi pratade ofta då, maken och jag, att efter vi adopterat kunde vi ju försöka med ivf igen, för syskon. Tanken har inte lockat mig nämnvärt det kan jag säga men eftersom maken nu åldrats ur den rekomenderade åldern för adoption så är detta för oss den enda vägen att låta älskling att få syskon.


Jag väntar nu med spänning på att den sista mensen ska komma, så jag/vi kan räkna ut när jag borde börja spreja...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Denna bloggen är min ventil, min dagbok. Här är jag anonym.
Jag & maken har ett barn via adoption men socialen vill inte ge oss ett nytt medgivande för syskon (maken över 43 år) så vi har ännu en gång hoppat på IVF-karusellen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards